Často kladené otázky

(FAQ)

Môžem si PPC reklamu urobiť a spravovať sám?

Áno, všetky bežné reklamné systémy (Adwords, Etarget, Inclick, Facebook, český Sklik...) to umožňujú. Ale ak to robíte prvý raz, je veľmi pravdepodobné, že investované peniaze nebudú mať očakávaný efekt. Čím viac peňazí chcete do reklamy investovať, čím väčšia je konkurencia v oblasti Vášho podnikania a čím menšie marže máte zo svojho tovaru, tým opatrnejší by ste mali byť. Odovzdanie kampane do rúk profesionálov Vás v konečnom dôsledku môže vyjsť lacnejšie ako kampaň realizovaná vo vlastnej réžii. A ešte ušetríte čas. 
Jedna vec je vymyslieť reklamný slogan, napísať niekoľko kľúčových slov a nastaviť rozpočet, druhá vec je urobiť skutočne efektívnu kampaň, ktorá Vám prinesie zisk.
Ak máte malý e-shop (z hľadiska sortimentu a obratu), nemusíte za správu kampane platiť trvale rovnakú čiastku. Po 3-4 mesiacoch by mala byť nastavená tak, aby nejaký čas mohla bežať aj "sama", len s občasným dohľadom, ktorý už nebude stáť veľa, resp. si na kampaň môžete dohliadnuť aj sami. Toto však platí len pre malé kampane. Kampane s vysokým rozpočtom si vyžadujú trvalé sledovanie, testovanie a optimalizáciu. 

Koľko ma PPC reklama bude stáť?

Jednotlivé reklamné systémy majú určenú minimálnu cenu za klik (Google Adwords 0,01 €, Etarget 0,03 €, Facebook 0,01 USD), ale reálne ceny sú spravidla vyššie.
Spoplatnenie reklamy je závislé od konkurencie v reklamnom systéme, kvality reklamy (t.j. jej atraktivity pre oslovených potenciálnych klientov) a maximálnej ceny, ktorý je zadávateľ reklamy (teda Vy) ochotný za ňu zaplatiť. V skratke - čím vyššia konkurencia (a čím viac konkurencia za reklamu platí), tým vyššiu cenu musíte zaplatiť, aby ste sa dostali na prvé priečky. Ak za reklamu platíte menej, bude zobrazená na nižších pozíciách, v krajnom prípade sa nemusí zobraziť vôbec. Konkurenciu možno do istej miery “obísť” vhodným výberom menej konkurenčných kľúčových slov, čo umožní znížiť cenu, ktorú za reklamu zaplatíte.
Jednou z najdôležitejších úloh agentúry pripravujúcej reklamnú kampaň je stanovenie ceny, ktorá prinesie zákazníkovi čo najvyšší zisk. Zle stanovená cena môže znamenať, že na kampani prerobíte (ak je príliš vysoká), alebo že Vám kampaň prinesie menej zákazníkov, ako by mohla (ak je cena príliš nízka). Rátať treba samozrejme aj s poplatkom agentúre, ktorý sa tiež podieľa na nákladoch.

Počul som o nejakých Google Adwords kupónoch zdarma. O čo ide?

Firma Google poskytuje pre nových zákazníkov Google Adwords propagačné kódy v hodnote 75 € alebo 120 €. Získať ich môžete prostredníctvom partnerských reklamných agentúr, ponúkame Vám ich samozrejme aj my. Bonusový kredit 75 €, resp. až 120 € Vám Google pripíše na Váš Adwords účet po preinvestovaní určenej čiastky vlastných prostriedkov.

Viete mi garantovať, že moja reklamná kampaň bude zisková?

Vopred Vám zisk nemôže garantovať nikto. Z jednoduchého dôvodu. Vaša obchodná politika je vo Vašich rukách, reklamná agentúra na ňu nemá priamy vplyv. Reklama Vám môže priviesť množstvo návštevníkov, ale ak máte premrštené ceny, nič nepredáte a teda ani nezarobíte. Neprehľadný e-shop môže mať tiež nezanedbateľný vplyv na to, či zákazníci nakúpia u Vás, alebo odídu inde. Podobne príliš úzky alebo špecifický sortiment. Úlohou Vašej reklamnej agentúry je nastaviť kampaň tak, aby ste za čo najmenej peňazí získali čo najviac relevantných návštevníkov. To ostatné je na Vás. Samozrejme, dobrá agentúra Vám sleduje aj "pozadie" a vie Vám poradiť, ako zvýšiť mieru konverzie.
Teda - nikto Vám nemôže garantovať, že zákazníka získate, že u Vás skutočne nakúpi. Ale ak zákazníka získať dokážete, agentúra na základe dostupných údajov (ktoré jej dodáte Vy, resp. ktoré sa sčasti dajú získať aj priebežným vyhodnocovaním bežiacej kampane) dokáže nastaviť reklamnú kampaň tak, aby ste na zákazníkovi, ktorý u Vás reálne nakúpi, zarobili, t.j. aby súčet Vašich nákladov a nákladov na kampaň neprevýšil Váš príjem. A to je vlastne cieľom reklamy, pretože ak za reklamu zaplatíte viac ako zarobíte, tak sa niekde stala chyba.
Efekt PPC reklamy sa dá merať (sledovanie konverzií); ak vidíte, že je kampaň stratová a neveríte, že je to len prechodný stav, kým sa kampaň zoptimalizuje, môžete spoluprácu ukončiť. My pred Vami skutočný stav neskrývame, naším cieľom je Vaša spokojnosť, nie vyprázdnenie Vášho účtu.

Videl som Vašu ponuku, ale nevybral som si žiadny z balíčkov...

To nie je problém. Predostrite nám svoje požiadavky a my Vám pripravíme ponuku na mieru. Každá firma, každý e-shop má svoje špecifiká. Niekto má väčšie nároky na prípravu kampane, ale jej optimalizácia už nebude taká náročná, inde to môže byť naopak. Niekto má úzky sortiment, ale z dôvodu vyššej sumy, ktorú plánuje investovať do reklamy, a vysokej konkurencie má väčšie nároky na sledovanie a optimalizáciu kampane.
Ak Vám viac vyhovuje model bez poplatku za založenie kampane, na tom sa tiež vieme dohodnúť, samozrejme v tomto prípade s krátkou zmluvnou viazanosťou. Alebo chcete získať určitý počet návštevníkov za vopred dohodnutú pevnú sumu? Aj to sa dá.

Oslovil som niekoľko agentúr, každá mi ponúka niečo iné. Jedna pýta pre seba 30% preinvestovanej sumy, druhá pevnú čiastku, tretia žiada poplatok podľa počtu získaných návštevníkov. Jedna mi odporúča použiť 50 kľúčových slov, druhá 200, tretia 500. Ako si mám vybrať?

Cenovú politiku má každá agentúra inú, nie sú na to žiadne normy. Za predpokladu rovnakej odbornosti všetkých agentúr nie je problém spočítať si, ktorá varianta Vás bude stáť najmenej. Rozhodujúcim kritériom by však mala byť kvalita, nie cena. Snažte sa teda o ponúkaných službách dozvedieť viac, aby ste si vybrali agentúru, ktorú bude zaujímať v prvom rade Váš zisk, až potom jej vlastný.
K tým kľúčovým slovám: zjednodušene sa dá povedať, že viac kľúčových slov znamená efektívnejšiu kampaň, najmä v prípade e-shopu. Ak máte reklamu na kľúčové slovo "pneumatiky" a zákazník hľadá "pneumatiky Michelin", reklamný systém upredností firmu, ktorá má reklamu nastavenú na "pneumatiky Michelin". Okrem toho všeobecnejšie kľúčové slová sú z dôvodu vyššej konkurencie drahšie ako konkrétnejšie, takže za kampaň s menším počtom kľúčových slov pravdepodobne zaplatíte viac. Samozrejme, niečo stojí aj nastavenie a správa kampane, takže treba brať do úvahy aj tento aspekt a nenaháňať sa za kvantitou za každú cenu.

Čo je to remarketing?

Určite viete, že zákazník sa o nákupe spravidla nerozhodne okamžite. Rozhodnutie často dozrieva niekoľko dní, aj týždňov. Podľa prieskumov až 98% návštevníkov odíde z e-shopu skôr, ako si kúpi Váš produkt alebo službu. Remarketing je opätovné oslovenie potenciálnych zákazníkov, ktorí už Váš e-shop navštívili. Reklama sa im zobrazí s určitým časovým odstupom bez toho, aby Vás museli opäť vyhľadať. Môže ísť napríklad o upozornenie na aktuálnu akciu alebo pripomenutie produktu, o ktorý sa zákazník zaujímal. Ak má o Vašu ponuku stále záujem, klikne na váš odkaz a vráti sa na Vašu web stránku. Pravdepodobnosť nákupu je pri takejto opakovanej návšteve vyššia a Vás to stojí len pár centov navyše.
Sledujte nás
aj na Google+:


Odporučte
túto stránku:



Kontakt

0903 231435
liberum@liberum.sk

Podstránky: