(FAQ)
Obsah
Môžem si PPC reklamu urobiť a spravovať sám?Áno, všetky bežné reklamné systémy (Adwords, Etarget, Inclick, Facebook, český Sklik...) to umožňujú. Ale ak to robíte prvý raz, je veľmi pravdepodobné, že investované peniaze nebudú mať očakávaný efekt. Čím viac peňazí chcete do reklamy investovať, čím väčšia je konkurencia v oblasti Vášho podnikania a čím menšie marže máte zo svojho tovaru, tým opatrnejší by ste mali byť. Odovzdanie kampane do rúk profesionálov Vás v konečnom dôsledku môže vyjsť lacnejšie ako kampaň realizovaná vo vlastnej réžii. A ešte ušetríte čas.
Jedna vec je vymyslieť reklamný slogan, napísať niekoľko kľúčových slov a nastaviť rozpočet, druhá vec je urobiť skutočne efektívnu kampaň, ktorá Vám prinesie zisk.
Ak máte malý e-shop (z hľadiska sortimentu a obratu), nemusíte za správu kampane platiť trvale rovnakú čiastku. Po 3-4 mesiacoch by mala byť nastavená tak, aby nejaký čas mohla bežať aj "sama", len s občasným dohľadom, ktorý už nebude stáť veľa, resp. si na kampaň môžete dohliadnuť aj sami. Toto však platí len pre malé kampane. Kampane s vysokým rozpočtom si vyžadujú trvalé sledovanie, testovanie a optimalizáciu.
Jednotlivé reklamné systémy majú určenú minimálnu cenu za klik (Google Adwords 0,01 €, Etarget 0,03 €, Facebook 0,01 USD), ale reálne ceny sú spravidla vyššie.![]() | Podstránky: |