Ak vám niektorý z nižšie uvedených pojmov nie je jasný, základné vysvetlenie vám ponúkame na tejto stránke. Ak však potrebujete reálne rozumieť, čo jednotlivé výrazy znamenajú pre Váš biznis, kontaktujte nás na webe digitálnej marketingovej agentúry Onlyne. Pre nás to nie sú len slovíčka, ale každodenný chlebík. :-) Obsah
Internetový marketing všeobecneCieľová skupinaDefinovaná časť užívateľov, u ktorých je predpoklad vyššieho záujmu o propagovaný produkt, a na ktorú preto chceme zacieliť marketingovú akciu.
Cost Per Action (CPA)Cena za akciu. Suma, ktorú inzerent zaplatí za cieľovú akciu návštevníka webu, napr. nákup tovaru v e-shope, registráciu na webe a pod. Cost Per Click (CPC)Cena za kliknutie. Suma, ktorú inzerent zaplatí za kliknutie na jeho reklamu.
Cost Per Mile (CPM)Cena za 1000 zobrazení. Suma, ktorú inzerent zaplatí za 1000 zobrazení svojej reklamy.
Dlhý chvost (Long Tail)Pojem v internetovom marketingu označujúci v grafe predajnosti oblasť produktov s nízkou predajnosťou. Na rozdiel od klasického predaja využívajúceho Paretov princíp (zameranie sa na najpredávanejšie produkty) v internetovom predaji je časté zameranie sa práve na oblasť dlhého chvostu (menšinové produkty).
Impresia (Impression)Jedno zobrazenie reklamy.
Kľúčové slovo (Keyword, KW)Slovo alebo fráza označujúca informáciu alebo produkt hľadaný užívateľom vyhľadávača. Kľúčové slová sa používajú pri cielení reklamy vo vyhľadávači alebo kontextovej reklamy.
Kontextová reklamaOnline reklama zobrazovaná na základe zhody určených kľúčových slov s obsahom webovej stránky, teda na základe kontextu.
KonverziaDokončenie očakávanej akcie návštevníkom webu (potvrdenie objednávky, registrácia, stiahnutie aplikácie a pod.).
Landing pageV slovenčine nemáme pre tento pojem plnohodnotný a dostatočne výstižný výraz, preto sa aj u nás často používa anglická verzia. Ide o vstupnú stránku webu, na ktorú sa užívateľ dostane kliknutím na reklamu. Miera konverzie (Conversion Rate, CR)Podiel konverzií z celkového počtu návštev webu.
Miera prekliku (Click Through Rate, CTR)Podiel klikov na reklamu (t.j. návštev cieľového webu) z celkového počtu zobrazení reklamy (impresií).
Návratnosť vynaložených investícií. Pomer zisku z investície a investičných nákladov.
Technológia umožňujúca nákup bannerovej reklamy naprieč desiatkami reklamných sietí v aukcii prebiehajúcej v reálnom čase (t.j. pri každom jednotlivom zobrazení). SEM (Search Engine Marketing)Forma internetového marketingu zameraná na lepšiu viditeľnosť vo vyhľadávačoch, resp. výsledkoch vyhľadávania. Jeho základnými zložkami sú SEO a PPC reklama.
Optimalizácia webových stránok zameraná na získanie popredných pozícií v organických (bezplatných) vyhľadávania.
Stránka výsledkov vyhľadávania konkrétneho kľúčového slova (výrazu). Táto stránka obsahuje jednak výsledky organického vyhľadávania, jednak sponzorované odkazy. Pozícia na SERP (ako vysoko sa stránka vo výsledkoch vyhľadávania zobrazí) má významný vplyv na návštevnosť webu. PPC reklamaCielenie (Targeting)Také nastavenie reklamy, aby zasiahla cieľovú skupinu, pre ktorú je relevantná (napr. kontextové cielenie, geografické cielenie, cielenie podľa demografických ukazovateľov, záujmov...)
EtargetReklamná sieť so stredoeurópskou pôsobnosťou. Poskytuje kontextovú PPC reklamu v textovom formáte doplnenú o grafické prvky.
Facebook AdsReklamný systém firmy sociálnej siete Facebook. Facebook Business ManagerNástroj na správu reklamných účtov, stránok a aplikácií na jednom mieste. Pre niektoré pokročilé funkcie (napr. dynamický remarketing) je jeho použitie nevyhnutné. Facebook Power EditorWebová aplikácia pracujúca v prehliadači Google Chrome, ktorá slúži na tvorbu a správu reklamných kampaní na Facebooku. V porovnaní so základným Správcom reklám má pokročilejšie možnosti. Google AdWordsReklamný systém firmy Google smerujúci textovú alebo grafickú reklamu (bannerovú, videoreklamu) do vyhľadávača Google (ako sponzorované odkazy) a Obsahovej siete Google.
inClickSlovenská reklamná sieť poskytujúca reklamný priestor pre textovú, grafickú aj videoreklamu v charakteristických bublinách.
Platba za kliknutie. Rozšírený model spoplatnenia internetovej reklamy, keď platba závisí od počtu klikov na reklamu. Niektoré reklamné systémy (napr. Facebook Ads) ho označujú ako CPC (Cost Per Click).
Remarketing, nazývaný aj retargeting, je metóda opakovaného oslovenia návštevníkov, ktorí web (e-shop) už navštívili, ale ho opustili bez konverzie. Remarketing máva v porovnaní so základnou kampaňou výrazne vyššiu efektivitu.
Reklamný systém českého portálu Seznam.cz, ktorý má veľký podiel na českom trhu online reklamy.
Newsletter (spravodaj)Pravidelný alebo nepravidelný e-mail informujúci odberateľov o firemných novinkách, akciách a pod.
Webová analytikaMeranie, zber, sledovanie a vyhodnocovanie internetových dát za účelom porozumenia a optimalizácie webu.
Facebook Pixel HelperRozšírenie pre prehliadač Google Chrome; slúži na kontrolu sledovacích kódov (značiek) od Facebooku, vložených na web, resp. konkrétnu stránku. Obdoba nástroja Google Tag Assistant od Google. Google AnalyticsBezplatný, ale výkonný analytický nástroj. Umožňuje detailne sledovať návštevnosti webu a správanie jeho návštevníkov. Pre online marketing je dôležitý z pohľadu merania návratnosti investícií do reklamy.
Google Search Console (pôvodne Google Webmaster Tools)Nástroj umožnujúci sledovať a spravovať indexovanie webových stránok vyhľadávačom Google. Správcovi webu poskytne základné štatistické údaje a upozorní na chyby zistené pri indexovaní.
Google Tag AssistantRozšírenie pre prehliadač Google Chrome; slúži na kontrolu sledovacích kódov (značiek) od Google, vložených na web, resp. konkrétnu stránku. Viď aj Facebook Pixel Helper. Google Tag Manager (GTM, Správca značiek Google)Nástroj na zjednodušenie správy sledovacích kódov (značiek) na webe. Princíp je v tom, že netreba do zdrojového kódu webu vkladať (resp. upravovať) každý sledovací kód zvlášť, vloží sa len jediný kód Google Tag Managera (tzv. kontajner). V jeho rozhraní sa potom spravujú všetky ostatné značky. Google TrendsNástroj na sledovanie a porovnávanie trendov vo vyhľadávaní kľúčových slov.
KPI (Key Performance Indicators)Kľúčové ukazovatele výkonnosti. Ukazovatele používané na meranie
výkonnosti organizácie vo väzbe na príslušné globálne ciele alebo
kritické faktory úspechu.
| Podstránky: |